Monday, 21 May 2012

tak lama lagi, anakku....


Entah kebetulan, entah kenyataan. Sudah 2 kali kepulangan kami ke Segamat, kemudian pada hari terakhir kami disana, Adelea mesti meragam. Entah tahu kami akan tinggalkan dia sekali lagi, entah memang itu ragam dia.

Pada kali pertama, siang Adelea meragam, kami tidurkan, menjelang Asar dia terbangun. Riak mukanya seperti berkata “la…mummy & ayah tak balik lagi. Baliklah sebelum Adelea bangun, nanti tak sedih”.
Malam tu sebelum bergerak ke KL, Adelea tak pandang pun muka mummy & ayah. Macam cakap “balik jelah. Sayang konon. Tingglakn adelea jugak…bwekkkkkk!”
(jasa ek ejek2)

Kali kedua, siang dia meragam jugak. bangun tidur tunjuk muka takde perasaan. Malam bertolak ke KL adelea shows “no-feeling-kind of look”

Bertabahlah anakku. Satu hari nanti, kita (mummy+ayah+adelea) pasti bersatu kembali.

4 comments:

  1. Anak si yuzai pun camtu gak kak.. Sedih kot kna tinggal..huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. yela...kita pun kalau kena tinggal sedih kan...takpelah..tak lama je lagi..insya-Allah

      Delete
  2. aah kak...izzul camtu..budak dah start faham..kalo dulu tdo kan dulu baru balik..tpi nnt bile bgn satu hari meragam nak dukung..so skrg balik awal..biar dia nmpak kite pegi..tpi tuela..buat muka xheran xnak pandang pon..tpi atleast tau kite nak pergi..selalu ckap nak work..

    ReplyDelete
    Replies
    1. akak pun nak try cakap macam tulah..eventho mgkn sepatah haram adelea tak faham lagi..:)

      Delete