Friday, 26 December 2014

Busy December


Busy busy busy. Busy as a bee.


Yerp…that’s me. Life has been hectic lately. I am still struggling to get used to the new business that I just ventured into. Mula-mula tu memang kelam kabut. Sebab nak follow cara-cara business yang betul. Eh bukan….betul bukan ayat yang tepat.
Nak follow cara-cara business yang berkesan; yang EFFECTIVE. Yahhhhhh…that’s the word.

But, slowly I started to pick up the rhythm, and Alhamdulillah everything seems smooth. Walaupun, masih banyak holes here and there. Semua holes ni, hanya boleh ditutup dengan ilmu-ilmu yang diperturunkan oleh leader dan kita kaut, serap, apply sesegera mungkin supaya momentum tu tak pudar dan yang paling utama kita dapat hasilnya secepat mungkin.

Buat apa nak tunggu? Masa tak tunggu kita. Kita lambat, terlepas.

I’ve been joined this business for about one and a half month already, and only attended 1 class. *cover face-malu*. As a newbie, I should ALWAYS attend the class, to gain more knowledge about this business, the products, business or marketing strategy and so on. It’s all FREE. FREE. FREE. Terkejut kan? Class yang dianjurkan ni hanya perlu dibayar dengan kesungguhan (intensity), ketekunan (perseverance), usaha (effort), rajin dan yang paling penting, GUNA ilmu yang dipelajari sebaiknya.

Perjalanan masih jauh. But, I believe, dengan cara yang betul, usaha tanpa jemu, rajin dan yang paling penting, IKHLAS, inshaAllah, Allah akan memudahlan jalan saya.

Saya mahu menceburkan diri dalam bidang business ini, kerana Allah S.W.T. supaya saya ada lebih masa untuk beribadah kepada Allah S.W.T. Umur saya pun semakin meningkat. Mati tak kenal usia. Persoalannya, sudah cukup ke amalan saya untuk dibawa kesana? Saya yakin sangat belum cukup. Semoga Allah izinkan saya untuk mencukupkan bekalan saya untuk akhirat kelak.

2 comments:

  1. Salam kenal, saya blogwalking kt sini, jemput singgah ke blog saya, http://ibu2ahmad.blogspot.com. Saya follow sini n kalau sudi follow la saya balik yer...tq :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam kenal. Thank u sebab follow my blog. I have follow you back. :).

      Delete